Kijkend naar de jaren 80 richtte KKS zich voornamelijk op het zijn van een leverancier voor specifieke IT gerelateerde producten. Vandaag de dag is KKS getransformeerd naar een leverancier van diensten en oplossingen, al dan niet gecombineerd met de benodigde producten. In de loop der tijd zijn er namelijk diverse diensten aan deze producten gekoppeld. En door deze producten en diensten aan elkaar te koppelen weet KKS een functionele omgeving te creëren voor de IT behoevende klant. Het gaat hierbij niet alleen om het aanbieden van een apparaat (deze is ondergeschikt geworden), maar om het bieden van een totaaloplossing.

KKS profileert zich als “Managed Service Provider”, vertelt algemeen directeur Tom Fasen. ’’Wat je hieronder kunt verstaan is dat wij als leverancier en aanbieder de beheerder zijn van allerlei verschillende soorten apparatuur. Natuurlijk is het belangrijk dat een apparaat stabiel en betrouwbaar is. Maar hoe zorg je er nu voor dat dit ook zo blijft met alle invloeden en bedreigingen waarmee we in deze moderne tijd te maken hebben ? Daarbij is het voor ons belangrijk dat het apparaat ons real-time  informatie geeft over de status waarin het zich bevindt.’’ Waar het volgens Tom om draait binnen de nieuwe wereld van ICT, is een proactieve benadering.  KKS streeft hierbij als doel na om de klant compleet te ontzorgen op het gebied van IT, zodat de klant zich kan focussen op de kernactiviteiten binnen het bedrijf.

KKS weet wat er zich allemaal afspeelt in een desbetreffend apparaat. Door een specifiek apparaat te monitoren kan er preventief, maar ook proactief te werk worden gegaan. Op deze manier wordt er niet probleemoplossend gedacht, maar probleemvoorkomend! ‘’Een probleem krijgt namelijk nog nauwelijks de kans om in te treden, omdat wij op dat moment allang hebben ingegrepen dankzij onze vooruitziende blik’’, legt Tom uit. Volgens Tom is deze ‘volledig beheerde IT omgeving’ iets waar het MKB momenteel nog niet veel gevoel bij heeft. Ondanks dat de klant hier wel behoefte aan heeft, is de klant vaak nog wantrouwig op IT gebied. Dit omdat een IT aanbieder de volledige controle heeft over de meerderheid van de apparaten. Het MKB denkt hierbij voornamelijk aan aspecten als; wat als er iets gebeurt met mijn documenten en waar staat alles nu opgeslagen? Precies deze twijfels neemt KKS als totaalaanbieder weg.

‘’Het is hierbij van belang dat we naar een constructie gaan waar dat ‘enge’ aspect compleet verdwenen is’’, licht Tom toe.  Een constructie waarbij het MKB het gevoel krijgt dat het uit handen geven van IT ontzorgt, en dat men zich er helemaal niet meer druk om hoeft te maken.

Kijkend naar het merk Apple vindt de consument privacy bijvoorbeeld al veel minder van belang. Een Iphone is namelijk vaak in bezit van veel persoonsgebonden informatie. Denk hierbij onder andere aan de locatievoorziening tool. Deze tool houdt continu in de gaten op welke plekken je als persoon allemaal bent geweest. Handig en het ontzorgt je al je bijvoorbeeld de weg zoekt in een vreemde stad. Toch heeft dit grote merk het privacy taboe op dit vlak wel weten te doorbreken.

Maar hoe organiseert KKS nu deze volledig ontzorging? Dit wordt gerealiseerd door het inbedden van goede tooling. Door passende software op ieder apparaat te installeren kan KKS als het ware een gesprek met het apparaat aan gaan en de van belang zijnde informatie hiervandaan plukken.  Merk en type van het apparaat speelt daarbij geen rol, waardoor de klant volledig keuzevrijheid heeft en minder afhankelijk wordt van zijn hardware leverancier.  Na het opnemen van de apparatuur in ons beheerportal zorgt KKS vervolgens dat het apparatuur blijft functioneren middels onze non-stop proactieve service!

Daar worden jij en wij gelukkig van, niet voor niets is ons credo : Jouw ICT omgeving. Onze passie.