In de afgelopen jaren heeft KKS haar dienstenportfolio regelmatig aangepast middels de laatste ontwikkelingen op IT gebied. Op het gebied van automatisering is het tegenwoordig heel gewoon om te kiezen voor Cloud oplossingen en dus niet meer te investeren in allerlei hard- en software. “ De klant kiest hierbij nadrukkelijk voor gemak en niet perse meer voor bezit”, vertelt Vincent Schijven (commercieel directeur bij KKS). Een ondernemer die vroeger één of meerdere servers op kantoor had kijkt nu naar oplossingen waarbij hij niet meer hoeft te investeren in een eigen omgeving, maar kiest eenvoudig voor het betalen van gebruik. Veel ondernemers zien Cloud als iets ongrijpbaars en niet gewenst, maar eigenlijk is het een ideale oplossing. Je krijgt toegang tot een hypermodern serverpark waarbij je je geen zorgen meer hoeft te maken om performance, licenties en bijvoorbeeld back-up. Dit zijn zaken die allemaal geregeld zijn. “Wij zien dat steeds meer ondernemers de stap maken naar de Cloud en dit is een beweging die niet zal stoppen” aldus Vincent.

Een aantal jaren geleden is KKS gestart met het aanbieden van Voice over IP telefoniediensten. De telefoonlijn was voorheen op ISDN gebaseerd, maar dit is hedendaags een verouderde techniek. Tegenwoordig lopen de telefoongesprekken via de internetlijn. Zelfs KPN ziet dit in en heeft aangegeven te stoppen met ISDN. KKS heeft voor haar telefoniediensten gekozen voor Bee-Connected. Bee-Connected beschikt over een platform dat modulair inzetbaar is waardoor bedrijven, klein en groot, geholpen worden om beter bereikbaar te zijn. Het platform wordt als een dienst aangeboden waardoor een investering in een centrale niet meer noodzakelijk is. De complete functionaliteit van de centrale wordt vanuit meerdere Nederlandse datacenters aangeboden.

Dankzij Voice over IP ontstaan er veel mogelijkheden voor de ondernemer die in het verleden lastig waren of zelfs onmogelijk. Een bedrijf is vandaag de dag veel meer in beweging ten opzichte van vroeger en dat vraagt om een flexibele telefonie omgeving. Het snel activeren van een keuzemenu, het instellen of aanpassen van een voicemail, het bijplaatsen van toestellen, het aanpassen van belgroepen, het is vandaag de dag allemaal op korte termijn te realiseren. Dankzij het platform zijn wij in staat om onze klanten te helpen communicatie via de telefoon beter te stroomlijnen. Geen statische omgeving meer, maar aanpassen aan de behoefte die er op dat moment.

Binnen het platform van KKS zijn we in staat om GSM’s koppelen aan de vaste omgeving. Een GSM gebruiker kan daardoor bij ons zelf kiezen of hij ook zijn vaste nummer op het toestel wil laten binnenkomen en wanneer. Veel GSM gebruikers kiezen er daarom voor om geen vast toestel meer aan te schaffen, want een GSM biedt dezelfde mogelijkheden, of meer. KKS vindt het normaal dat je met de GSM ook met het vaste nummer kunt uitbellen. Ideaal voor organisaties met veel servicemonteurs die contact hebben met eindklanten. Zij hoeven vanaf nu niet meer anoniem uit te bellen, omdat de eindklant het centrale kantoornummer ziet. De medewerkers worden op deze wijze niet door een klant teruggebeld op het mobiele nummer.

“KKS kiest in haar dienstverlening alleen voor producten en diensten met meerwaarde. Een bedrijf wil goed bereikbaar zijn met de mogelijkheid veranderingen door te voeren. Ook investeren in een nieuwe centrale met alle hoge kosten navenant is niet altijd meer gewenst. Met onze oplossing komen we tegemoet aan deze vraag. Dit doordat de dienst in een abonnementsvorm afgenomen kan worden en ook nog eens flexibel aangepast kan worden aan wensen van de klant. Vaak kunnen we hierbij ook nog eens zorgen voor lagere overallkosten voor de telefonie en dat is dan helemaal mooi meegenomen!”, aldus Vincent.

Merk je dat jullie bereikbaarheid te wensen over laat of is er behoefte aan een frisse blik op hoe het ook kan? Bel dan gerust met KKS voor advies of een vrijblijvende afspraak!