[Storytelling]

Er was eens een mannetje dat wekelijks onze organisatie binnen liep en achter zijn beeldscherm kroop. Vaak zat hij dan uren verstopt in de ‘computerruimte’ waar hij allerlei ongrijpbare dingen deed door het intoetsen van een heleboel knoppen op een toetsenbord. Eerst dacht ik dat het een soort tovenaar was, want zodra hij langs was geweest, veranderde er iets.. Ongelofelijk wat een slimmerik was dat mannetje, die zichzelf ‘De Systeembeheerder’ noemde.

Soms liep hij een rondje en kwam dan bij iedere medewerker persoonlijk vragen of hij/zij nog ‘dingen’ had die niet werkte, want dan zou hij dat wel even repareren.

Deze man kon echt wonderen verrichten leek het wel. Maar toen opeens was het mannetje verdwenen en kwam niet meer iedere week ons kantoor binnen lopen. Wat was er aan de hand? Er zou toch niets gebeurd zijn? Stiekem begon ik mezelf een beetje drukte maken..

Wel had ik een tijdje geleden een bericht ontvangen dat we onze problemen voortaan niet meer bij hem mochten melden, maar dat we voortaan contact op moesten nemen met de ‘servicedesk’. Waar een heleboel van deze slimme mannetjes zouden zitten om ons vooruit te helpen.

Maar hoe moest dat dan? Ze kunnen toch niet van zover weg op onze problemen oplossen? Nog groter was mijn verbazing toen bleek dat dit wel kon. Wat had dat mannetje nu weer voor geweldige ‘goocheltruc’ uitgehaald om dit mogelijk te maken?

Trouw belde we de ‘servicedesk’ als we een vraag of probleem hadden, en werden we snel geholpen door één van de slimme mannetjes. Stiekem miste we onze oude mannetje wel een beetje, maar ach alles werd snel opgelost en de nieuwe mannetjes waren altijd vriendelijk en behulpzaam.

Omdat onze computer steeds belangrijker werd en we erg afhankelijk van dit wonderlijke machientje geworden waren, was het onhandig zodra er ineens iets niet meer werkte. Snel belde we dan onze mannetjes en die deden vervolgens enorm hun best om ons te helpen. Voordat het ene probleem opgelost was stond vaak de volgende melding al weer op het scherm. Updates, patches, critical warnings en ga zo maar door. Nu begrepen we er helemaal niets meer van..

Totdat we opeens een bericht kregen dat onze computer voortaan volledig op afstand beheerd zou gaan worden. Alles gaat dan vanzelf en zonder dat we er ook maar iets van merken hebben we opeens nieuwe programma’s om mee te werken. Zo hoeven wij ons niet meer druk te maken over al die vreemde meldingen zoals bijvoorbeeld diverse updates. Wonderbaarlijk heeft de ‘magische man’ weer iets geweldigs uit zijn hoge hoed getoverd. Nooit hoefde wij ons nog druk te maken over de werking van onze computers. Heerlijk zo’n ‘systeembeheerder’ die zorgt dat je altijd onbezorgd kunt werken.

Meer weten over de proactieve service die wij je te bieden hebben? Neem dan contact op. Wij vertellen je er graag alles over!